Tato CS:GO mapa posouvá hranice Source enginu

Estimated read time 2 min read

Propracovanější mapu jsme snad v CS:GO ještě neviděli.

Counter-Strike: Global Offensive je již dlouhá léta tím jediným, co ještě drží komunitu Source enginu naživu. Někdy se dokonce objeví zajímavé projekty, které opět trochu posunou vnímání toho, jak je tento engine skutečně silný. Jedním z takových příkladů může být nová mapa modu Bratr ve zbrani, která zatím všechny ostatní strčí hravě do kapsy.

Mapu de_prime vytvořil 3D umělec Will Granda a jde o mapu, jakou jsme ve hře zatím nikdy neviděli. Je tak detailní, že by ji snad Source engine ani neměl zvládat. Na dnešní dobu sice nejde o žádný technologický zázrak, ale ta velká spousta osvětlení a dynamického terénu jsou úplně mimo normy jakékoli jiné mapy v CS:GO.

Něco takového je možné hlavně díky tomu, že většina práce běželo mimo samotný editor. In-game dynamické stíny byly co nejvíce eliminovány a místo toho se se světlem pracovalo v jiných programech. Téměř každá část mapy tak byla také vytvořena mimo editor za použití programu Blender a až poté nahrána do Source enginu.

Verze mapy ve videu výše však zřejmě nebude filnální. Je téměř jisté, že tak velká úroveň detailů bude mít negativní vliv na granáty jako mlotov a bude proto potřeba nakonec trochu zmírnit požadavky.

Je ale vidět, jak daleko se tvorba map co Counter-Striku posunula. Komunita se stále snaží překonávat limity a vyždímat z enginu opravdu vše. Má to ale i svůj negativní efekt. Dříve si mohl editor otevřít téměř kdokoli s dobrým nápadem a vytvořit mapu, která ostatní hráče ohromí. Dnes je to spíše o tradičním 3D modelování a to už nezvládá jen tak každý.

Další články:

Další články autora:

+ There are no comments

Add yours

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.