Rusko plánuje vytvořit vlastní národní herní engine

Estimated read time 3 min read

Takový plán si však bude vyžadovat miliardy rublů ročně.

Některé z největších technologických firem v Rusku nyní žádají vládu, aby uvolnila velké množství peněz na vývoj nového čistě ruského herního enginu. Rusové se chtějí pokusit vytvořit vlastní alternativu k enginům jako Unity nebo Unreal Engine. Ruská vláda již velmi dlouho mluví o své vlastní digitální suverenitě a nezávislosti. O vlastním herním enginu se začalo mluvit už v květnu tohoto roku, ale až nyní začíná plán nabírat na otáčkách. Třeba ředitel největší ruské telekomunikační společnosti Rostelecom říká, že národní engine je nyní velmi důležitý.

Druhým velkým podpůrcem plánu na vlastní engine je VKontakte, což je ruská alternativa Facebooku. Tato společnost ročně generuje miliardy rublů a její rozpočet je tak obrovský. Vláda o tomto plánu začala vážně uvažovat hlavně kvůli toho, že jej podporují právě tito dva technologičtí giganti.

(zdroj: Unity)

Rusové však nyní musejí počítat s tím, že vývoj herního enginu není vůbec žádný med. A to, že byli téměř úplně odříznuti od svých technologických partnerů ze zahraničí udělá tento problém ještě mnohem náročnější. Nvidia i AMD se úplně stáhli z ruského trhu a je velmi pravděpodobné, že ani jedna z těchto společností nebude nový engine podporovat.

Druhým velkým problémem je pak to, že enginy jako Unity a Unreal nabízí velkou knihovnu assetů a nástrojů, které zkrátka jen tak nevykouzlíte ani s velkým pytlem peněz. Ruskému enginu tak bude stále scházet spoustu let podpory, které tyto konkurenční enginy nabízí.

Není tak proto těžké si uvědomit, že vytvořit engine, který by mohl konkurovat těm stávajícím, bude jistě velký problém. To samozřejmě za předpokladu, že se plán nakonec dostane z papíru přímo do rukou vývojářů. Pokud však chce ruský herní trh přežít toto izolační období, bude určitě dříve nebo později potřeba s nějakým řešením přijít.

Další články:

Další články autora:

+ There are no comments

Add yours

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.