Ray tracing běžící jen v Excel buňkách!
Ray tracing je metoda simulace světla, kterou se Nvidia snaží rozšířit mezi hráče pomocí svých nejnovějších RTX grafik. Většina velkých vývojářů se předhání v tom, kdo tuto technologii zavede do svých her lépe. Jeden počítačový nadšenec, který si na internetu říká s0lly měl ale trochu jiný nápad. Zajímalo ho totiž, jestli tuto technologii utáhne i Microsoft Excel.
Ať to zní sebedivněji, opravdu se o to pokusil. Na Reddit potom dal svůj výsledek. Vytvořil v Excelu pomocí buněk 3D model, kde se každý může kouknout, jak vlastně ten ray tracing funguje. Celý svůj soubor nahrál i na GitHub.
Rozchodit tento projekt není vlastně nic těžkého. Stačí udělat jen jeden jednoduchý krok, který je popsán v Readme nebo souboru samotném. Musíte se dostat do objektů, najít řádek 24 a zmáčknout ctrl+C. Potom vyberete všechny řádky 25-14405 a zmáčknete ctrl+V. Varuji vás předem, počítači se to možná líbit nebude. I na těch lepších PC tento proces chvilku potrvá. Dal bych tomu tak 30 vteřin až 1 minutu.
Pak už jen stačí zmáčknout „Animate“ a můžete sledovat krásnou ray tracing animaci. A tady chci opět varovat ty z vás, kteří třeba máte trochu slabší počítače. Je to velmi náročný proces a vašemu počítači by se nemusel líbit. Pokud tedy váš stroj moc nestíhá, můžete si vše pustit ve videu na konci článku. Vypadá to, že Excel asi není stavěný na tento typ práce.
Tohle není první podivnost, co s0lly v Excelu vytvořil. Už jednou se mu povedlo vytvořit funkční 3D engine přímo v Excelu. Tomu se možná budeme věnovat někdy později.
Někteří simulují v Excelu ray tracing a já mám problém i vytvořit jednoduchou barevnou tabulku. Raději nechám Exel odborníkům.
+ There are no comments
Add yours