Unity se omluvilo za zmatení. Byl ale někdo doopravdy zmatený?
Herní engine Unity přišel před několika dny s novou licenční politikou a kritika ze strany vývojářů na sebe nenechala dlouho čekat. Změna byla především v tom, že vývojáři budou muset zaplatit malý poplatek za každou instalaci jejich hry.
Na Unity se okamžitě snesla obrovská vlna kritiky. Zašlo to až tak daleko, že do kanceláří Unity přišly výhružky a raději proto poslali všechny zaměstnance na pár dní domů. Nyní však Unity otočilo a vydalo oficiální omluvu, kde se píše, že se pokusí udělat změny.

Slyšeli jsme vás. Omlouváme se za zmatení kvůli runtime poplatkům, které jsme nově oznámili. Nyní vše komunikujeme vývojáři, partnery i zákazníky, abychom mohli v nové politice udělat potřebné změny. Více informací vám dáme za pár dní. Děkujeme za velmi upřímnou a kritickou zpětnou vazbu.
Unity
Změny se ukázaly jako dost velká překážka k tomu, aby se hry v Unity objevily v balíčkách a předplatných jako třeba Game Pass. Poplatky by se totiž opět přenesly na vývojáře. Kritika se snesla také na to, že by poplatky platily i pro již dříve vydané hry.
I přes oficiální omluvu se však vývojáři bouří dále. Žádný zmatek totiž v nové politice nebyl. Všichni moc dobře pochopili, o co se Unity snaží. A drtivá většina vývojářů s tímto rozhodnutím zcela nesouhlasí. Někteří chtějí zajít až tak daleko, že pokud změny skutečně začnou platit, odstraní své hry z obchodu a předělají je do jiného enginu.
Nejnovější komentáře