Hráči v Rocket League podvádí pomocí umělé inteligence

Estimated read time 2 min read

Když při čtení Redditu narazíte na post, kde někdo zase říká, že ve hře našel cheatera, určitě pouze převrátíte oči, protože je autor pravděpodobně jen špatný. Když jsem však viděl tento konkrétní klip, musím vám bohužel oznámit, že i v Rocke League se podvádí. Údajný cheater byl ve stejném týmu jako autor příspěvku a občas tak jde vidět hra přímo z jeho prespektivy. Hráči Rocke League jistě poznají, že takhle většinou normální hráči moc nehrajou.

Je tedy jasné, co se tady děje – lidé začali podvádět pomocí umělé inteligence, která slouží k trénování botů v online zápasech. Autoři API RLGym moc dobře věděli, že by jejich technologie mohla být takto zneužita, ale předem to prý rozhodně neplánovali. RLGym do jisté míry hru změnilo a dovolilo vývojářům používat Rocket League jako prostředí pro vývoj pokročilých algoritmů. Základí myšlenkou je to, že místo ručního psaní chování bota si vývojář pouze řekne, jaké výsledky požaduje a potom už jen spustí dlouhý proces trénování.

Ve skutečnosti je to samozřejmě trochu složitější. Bot, který se začal zneužívat ve hře, patří přímo pod autory API a podle jejich slov bylo velmi těžké jej vytvořit. Nepředpokládají proto, že by se v blízké době začaly objevovat jeho další varianty. Nicméně je jen otázkou času, kdy se někomu podaří vytvořit bota ještě lepšího. Samotní vývojáři Rocket League řekli, že si jsou problému vědomi a pracují na tom, aby tomuto problému zabránili. Počty hráčů s tímto podvodem jsou však opravdu velmi malé.

Pokud se tedy i vy dostanete do zápasu s tímto botem, můžete jej jen nahlásit a pokusit se jej porazit. Jeho slabinou je prý kickoff uprostřed hry, který z nějakého důvodu moc dobře nezvládá.

Další články:

Další články autora:

+ There are no comments

Add yours

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.