Zkušení hráči vyzkoušeli Ray Tracing. Poznali vůbec rozdíl?

Estimated read time 3 min read

Ray tracing podroben těžkému testu. Poznali hráči nějaký rozdíl?

Jeden z hlavních taháků nové Nvidia GeForce RTX grafik je hlavně funkční real-time ray tracing. Ve hrách, které podporují Microsoft DirectX Raytracing API, dokáže serie RTX vykreslovat realističtější odrazy světla. Je ten rozdíl ale tak velký? Jak se hra liší, když tuto funkci zapnete nebo vypnete? Přesně to se pro nás snažili zjistit kluci z kanálu UFD Tech.

Čtyři členové této Youtube party se všichni vystřídali u počítače a hráli Battlefield 5 na RTX grafice. Postupně vypínali a zapínali ray tracing. Háček byl v tom, že hrající člověk nevěděl, jestli je nastavení zrovna zapnuté nebo vypnuté. Na konci poté hádali, co byl a co nebyl ray tracing.

Nejdříve zkoušeli klasickou mapu i s vodou. Tam to bylo lehčí, protože hlavně díky nedokonalostem v odrazech vody jde poznat rozdíl. Zbytek testu se pak odehrával na sněžné mapě a tam už to je mnohem horší. Do pokusu taky přidali další prvek – hádali, jestli je RTX nastavení na ultra nebo low.

Většinou všichni nakonec nastavení poznali. Odvedli i dobrou práci při hádaní ultra nebo low. Nebylo to sice na 100% ale většina uhodla správně. Problém je ale slovo „uhodnout.“ Někteří přiznali, že správnou odpověď uhodli spíše náhodou. Na konci se všichni shodli, že pokud by ray tracing přímo nehledali, rozdílu by si asi vůbec nevšimli.

No nevím jak vás, ale mě by takový výsledek rozhodně nepřesvědčil, že ray tracing zatím stojí za tolik peněz navíc. Abych ale byl fér, je docela těžké porovnávat ray tracing bez dvou současně běžících her a monitorů. Jenže doma taky nebudete hrát dvě zároveň spuštěné hry. Navíc je ray tracing ještě hodně v začátcích a bude se postupně vylepšovat. Battlefield 5 je zatím jediná hra, která tuto technologii podporuje. Rozhodnutí, jestli se zatím něco takového vyplatí koupit, nechám na vás.

Pokud máte pár minut čas, určitě se na video podívejte:

Další články:

Další články autora:

+ There are no comments

Add yours

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.