Roblox nahradil legendární „oof“ zvuk

Estimated read time 2 min read

Oblíbený zvuk už ve hře neuslyšíme.

Jsem si jistý, že jste jej určitě alespoň jednou slyšeli. Řeč je o legendárním zvuku „oof,“ který vydávají postavičky v Robloxu pokud zrovna umřou. Spíše bych teď měl říct, že tento zvuk vydávaly. Roblox Corporations bylo totiž přinuceno zvuk ze hry odstranit.

Problémem bylo to, že Roblox tento zvuk vlastně vůbec nevytvořil. Originálně zvuk patřil akční hře Messiah, kterou vytvořil Tommy Tallarico. Ten se o ukradeném zvuku dozvěděl v roce 2019 a požadoval, aby dostal za zvuk adekvátně zaplaceno.

V roce 2020 to pak vypadalo, že Roblox a Tallarico skutečně přišli na nějaké společné řešení. Vývojáři oznámili, že legendární „oof“ zvuk bude nahrazen, ale hráči si jej pořád budou moci za 1 dolar koupit. Od toho uběhly dva roky a vzájemná dohoda zřejmě již neplatí. Roblox na Twitteru oznámil, že zvuk ze hry bude odebrán úplně kvůli problémům s licencí. Místo něj byla vytvořena náhrada, ale originál je bohužel jen jeden. Novinka zní totiž spíše jak zvuk, který uděláte, když se vám povede šlápnout do kaluže.

Zdá se podivné, že pro tak velký gigant jako Roblox je těžké najít finanční prostředky na jeden zvukový efekt. Možná se tak za oponou odehrává něco trochu jiného. Zatím se neví, jestli má Tallarico v úmyslu zvuk dále licencovat. Roblox ale říká, že momentálně pracují na možnosti přidávat zvuky přímo od tvůrců.

Další články:

Další články autora:

+ There are no comments

Add yours

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.