Bali postavil primitivní počítač přímo v Cities Skylines!
Hráč jménem Daniel Bali se jednou docela nudil a tak si řekl, že postaví něco, co tady ještě nebylo. Zapnul Cities Skylines a začal čarovat. Výsledkem jeho práce je funkční 4-bitová kalkulačka, která umí základní sčítání malých čísel. Je to vůbec poprvé, co někdo postavil funkční počítač v Cities Skylines.
Takové výtvory většinou vidíme v Minecraftu, kde lze udělat jednoduchou binární logiku pomocí redstonu. Něco podobného vytvořil Bali i v Cities Skylines. Použil na to trochu uhlí, větrné elektrárny a lidské výkaly.
Pokud se chcete dozvědět všechny detaily, můžete si přečíst jeho vlastní popis. Bali zjistil, že Cities Skylines má všechny potřebné ingredience na sestavení jednoduchých hradel AND a NOT. První zmíněný bylo docela lehké udělat. Stačilo propojit nějaká potrubí a pár drátů. S NOT to už bylo horší. Nakonec na hru ale vyzrál. Využil mechaniku záplav. Když totiž trubky nebo přehrady přetečou, budovy se zatopí. A elektrárny přestanou produkovat energii. Tím vznikne invertor.
Sestrojil tak docela chytrý systém, který na požádání zaplaví elektrárnu. K tomu ale potřeboval postavit poblíž další město, kde se bude pumpovat opravdu hodně vody a odpadu.
Bali říká, že hlavním problémem byl hlavně čas a místo. Přidat jeden 4-bit trvalo asi 15 měsíců ve hře. To můžete přepočítat tak na 20 minut ve skutečnosti. Taky si musel dát pozor, aby jednotlivé komponenty byly daleko od sebe, jinak se začnou nabíjet navzájem a to nechtěl.
Na videu níže se můžete podívat na jeho výtvor. Problém je pouze v tom, že input a output se musí počítat binárně. Taky to docela dlouho trvá ale výsledek je nakonec správný.
+ There are no comments
Add yours