Proč není v Half-Life: Alyx legendární páčidlo?

Estimated read time 2 min read

Kam se podělo páčidlo?

Half-Life: Alyx bylo ve vývoji asi 4 roky a skoro polovinu tohoto času bylo ve hře i legendární páčidlo známé z minulých her. Proč se tedy do finální hry nakonec nedostalo?

Všechno začalo v době, kdy hru začali zkoušet první playtesteři. Jak už víme, tito lidé jsou od přírody netrpěliví a Valve tak muselo ze hry vyškrtnout některé dialogy. Mnohem větší problém ale nastal v momentě, kdy do ruky dostali páčidlo. Podle jednoho z programátorů museli zbraň ze hry odstranit, protože hráči jej až moc časo omylem zasekávali do objektů kolem.

Hráči většinou nosili páčidlo v ruce mimo viditelnou oblast. To je přirozené, protože když máte v ruce páčidlo, určitě se na něj nedíváte upřeným pohledem celou dobu.  To ale způsobilo, že se páčidlo občas zaseklo za okolní objekt a hráči o tom neměli nejmenší tušení.

Valve se tento problém pokusilo několikrát odstranit. Vypnuli na páčidlu kolize nebo se pokusili do ovladače poslat nějakou odezvu, když se páčidlo zaseklo. Ani jeden z těchto způsobů však nezabral.

Hráči si také páčidlo často pletli se zbraní na blízko. Není se čemu divit, protože v minulých hrách jsme s ním vesele mlátili kolem sebe. Valve se ale v této hře nepovedlo vytvořit efektivní a funkční systém zbraní na blízko a proto se rozodli udělat Alyx čistě střílečkou.

Dalším problémem bylo, že kvůli páčidla si hráči mysleli, že celou hru hrají za Gordona Freemana. Ani velmi jasné upozornění na začátku hry je nepřesvědčilo o opaku.

Další články:

Další články autora:

+ There are no comments

Add yours

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.