Proč každý meme používá ten stejný font?

Je to jen náhoda nebo promyšlený marketing?

Pokud trávíte hodně času na internetu, určitě víte, jak takový meme vypadá. Jednoduchý obrázek, bílé písmo, černý obrys a ten jeden určitý font.

Proč všechny memes vypadají stejně?

Odpověď nás zavede trochu od historie byznysu a jak technologie může přispět k rozkvětu něčeho tak stupidního.

Font, který se objevuje na 99% memes, se nazývá Impact. Některým se může zdát, že se tento font objevil teprve nedávno. Nenechte se ale zmást, jeho historie sahá až do roku 1965! Geoff Lee před pár lety v rozhovoru popsal, jak tehdy vlastnoručně vyřezal kousky kovu do tvaru písmen. Podle toho pak o několik let později vznikl Impact. Ten pak za velké peníze koupili Stephenson Blake.

Stephenson Blake a jejich marketing nám ukazuje, proč je Impact tak vyjímečný. Oblibu si záskal především díky své čitelnosti a výraznosti na obrázcích i bez černého vytažení.

Když Geoff poprvé vytvořil Impact, určitě nečekal, že se z něj stane tak velký digitální hit. Jak začala digitální éra, Impact se rozrostl ještě víc a to hlavně díky kolapsu jeho majitele. Firma začala pomalu stagnovat a byli nuceni zaměřit se na jiné věci, než jsou typefacy a písmo. Impact se nakonec dostal do rukou konkurence – firmy Monotype. V této firmě uviděli příležitost a zanedlouho prodali celý typeface Microsoftu.

Pokračování na další stránce!

Pages: 1 2