Je to jen náhoda nebo promyšlený marketing?
Pokud trávíte hodně času na internetu, určitě víte, jak takový meme vypadá. Jednoduchý obrázek, bílé písmo, černý obrys a ten jeden určitý font.
Proč všechny memes vypadají stejně?
Odpověď nás zavede trochu od historie byznysu a jak technologie může přispět k rozkvětu něčeho tak stupidního.
Font, který se objevuje na 99% memes, se nazývá Impact. Některým se může zdát, že se tento font objevil teprve nedávno. Nenechte se ale zmást, jeho historie sahá až do roku 1965! Geoff Lee před pár lety v rozhovoru popsal, jak tehdy vlastnoručně vyřezal kousky kovu do tvaru písmen. Podle toho pak o několik let později vznikl Impact. Ten pak za velké peníze koupili Stephenson Blake.
Stephenson Blake a jejich marketing nám ukazuje, proč je Impact tak vyjímečný. Oblibu si záskal především díky své čitelnosti a výraznosti na obrázcích i bez černého vytažení.
Když Geoff poprvé vytvořil Impact, určitě nečekal, že se z něj stane tak velký digitální hit. Jak začala digitální éra, Impact se rozrostl ještě víc a to hlavně díky kolapsu jeho majitele. Firma začala pomalu stagnovat a byli nuceni zaměřit se na jiné věci, než jsou typefacy a písmo. Impact se nakonec dostal do rukou konkurence – firmy Monotype. V této firmě uviděli příležitost a zanedlouho prodali celý typeface Microsoftu.
Pokračování na další stránce!
Nejnovější komentáře