Nová Youtube politika by mohla zničit spoustu tvůrců

Od ledna 2020 nás čekají na Youtube velké změny! Přijdou někteří tvůrci o své živobytí?

V lednu roku 2020 se dočkáme opravdu velkých změn na všemi oblíbeném Youtube. Někteří tvůrci se začínají obávat, že díky těmto změnám ztratí velkou část svých příjmů.

Všimli jste si, že sociální stránky, jako Facebook nebo Twitter se vás při registraci ptají na datum narození? To proto, aby se na tyto stránky nedostaly děti do 13 let, o kterých se ze zákona nesmí sbírat na internetu údaje. Děti mladší 13 let však můžou lhát a zákony s tím počítají.

Tato realita se zatím moc neřešila. S tím je ale teď konec. Třeba na Youtube se chystá velká změna v tom, jak se bude zobrazovat obsah určený pro děti. Tyto videa nově nebudou obsahovat cílené reklamy a další funkce. Nové pravidlo je výsledkem dohody mezi Googlem a FTC. Domluva byla uzavřena v září a jak se blíží rok 2020, na Youtube se začínají objevovat nové možnosti “for kids” a “not for kids.” Youtube tvůrci začínají být kvůli těmto možnostem značně nervózní.

Problémem je, že rozpoznávání, jestli je video pro děti nebo ne, bude provádět robot využívající machine learning. Jak ale jistě víte, tato možnost mnohdy nefunguje zrovna správně. Autoři samozřejmě můžou sami zvážit, do které kategorie jejich video patří. Pokud však FTC nebude s vaší volbou souhlasit, může být váš Youtube kanál v docela vážných problémech a v krajních případech i zcela zrušen.

BANNER_WEB2.jpg

Jenže tady problémy nekončí. Pokud bude video označeno “for kids,” nebudou se na něm zobrazovat cílené reklamy, zmizí možnost liků a komentářů se také nedočkáte. To všechno bude pro autora videa znamenat, že z videa vydělá podstatně méně a navíc se kvůli vypnutým statistikám nebude video správně propagovat.

V ideálním případě by se jako dětská videa označila jen ta opravdu dětská. Jak se ale budou vyhodnoceny dnes hodně rozšířené šedé zóny, jako třeba Fortnite, Minecraft a podobné? Nekteří mají na tomto obsahu postaveno celé živobytí a teď se bojí, že je robot zařadí do špatné kategorie a budou tak mít problémy.

Jak si tedy interpretovat, že vaše video je vhodné pro děti? Na to Google bohužel odpověď neposkytuje. Ani se není čemu divit, Google a Youtube dávají od tohoto problému ruce pryč. Vypadá to, jako by říkali, že pokud máme problém, musíme si ho vyřídit na mnohem vyšších místech.

Je jasné, že značně větší pozor si musí dávat hlavně ty větší kanály. Určitě se nepodaří chytit všechny hříšníky, hlavně pokud je jejich sledovanost velmi malá.

Pokud máte k novým COPPA pravidlům nějaké připomínky, můžete je sdělit zde. Veřejné návrhy jsou přijímány do 9. prosince.

BANNER_WEB2.jpg

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *