Refund politika Steamu zrujnovala indie vývojáře

Estimated read time 2 min read

Hra byla moc krátká a hráči ji po dohrání vrátili.

Indie vývojář hororových her se rozhodl toto odvětví na nějakou dobu opustit, protože díky refund politice Steamu na své hře vydělal jen velmi málo.

Solo vývojář Emika Games vydal psychologický horor Summer of ’58 na konci tohoto července. Hra tehdy dostala většinou pozitivní reakce. Díky krátkému hernímu času však velké množství hráčů využilo možnosti hru vrátit i přes to, že ji vlastně celou dohráli. Emika Games tak zaznamenává velké ztráty.

Problémem je, že moje hra Summer of ’58 nedosáhne na 2 hodiny herního času. Podle Steamu tak mají uživatelé možnost hru vrátit a já tak nezískám nic na vývoj nové hry.

Dokážu si představit, že tato situace určitě na jazyku vývojáře zanechá nepříjemnou pachuť. Emika Games tak říká, že si na nějakou dobu dá od vývoje her pauzu, aby si mohl utřídit své myšlenky. Dále také řekl, že jeho další hra From Day To Day se zřejmě ještě dlouho vydání nedočká.

Steam momentálně dovoluje hru vrátit, pokud ji vlastníte méně než 14 dní a odehraný čas nepřesahuje 2 hodiny. Pro velká studia to určitě neznamená problém, protože 2 hodiny herního času sotva zabere úvodní tutorial. Pro indie vývojáře to však může znamenat, že hráči dostanou možnost zahrát si jejich hru vlastně zadarmo. Jednou z možností řešení tohoto problému je nová strategie pro řešení kratších her, ale to se lehce říká a hůře realizuje.

Na Steamu se samozřejmě svrhla lavina solidarity a hráči začali ve velkém hru kupovat. Summer of ’58 však není ojedinělý případ. Vývojáři s tímto problémem zápasí již od uvedení možnosti hry vracet.

Další články:

Další články autora:

+ There are no comments

Add yours

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.